Gerard-en-Diana-Henny en Mary in-Las-Vegas.reismee.nl

dag 8,9,10

Dag 8

Vandaag vertrekken we richting Laughlin een afstand van ongeveer 275 km.

Maar wij gaan er wat langer over doen, omdat we de reis voor een deel over route 66 gaan maken.

Het is vandaag stormachtig. Een vrij harde wind bij een temperatuur van een graad of 28 en weer volop zon.

We hebben er geen spijt van, want we rijden over een verlaten weg door een schitterend gebied. Onderweg komen we in Hackberry en treffen hier een authentieke general store.

Bekijk het maar eens onder http://www.hackberrygeneralstore.com/

Een geweldige plek, waar we minstens een uur zijn blijven hangen. Oude auto´s rondom, een heel leuke winkel, teveel om op te noemen. Ook nu zeggen foto´s meer dan woorden.

Ook hier weer veel lol om de etalagepoppen en het herentoilet, dat van onder tot boven en zelfs het plafond bekleed was met pin up foto´s.

Ook het damestoilet was `gezellig`ingericht met foto´s van James Dean , Elvis etc.

Na de stop en koffie zijn we verder gereden naar Laughlin en daar kwamen we om half 2 aan.

Te vroeg om in te gaan checken, alhoewel dat in de regel geen probleem is.

We zijn toen naar de outlet gegaan, die vlak naast het hotel ligt. Daar zijn we gaan shoppen tot rond 3 uur. We hebben wel wat gekocht, maar toch niet het soort outlet, dat we gewend waren in Las Vegas. Daarna hebben we in de outlet heerlijk Chinees gegeten voor erg weinig.

Hotel Tropicana was een geweldig hotel. Heel verrassend. Hoe bestaat het, dat je voor 15 euro per nacht zo'n schitterende 2 persoonskamer kunt boeken!

Een leuk zwembad erbij, maar je mocht niet je eigen consumpties gebruiken en daar werd scherp op gelet. Wij dus consumpties gekocht en toen heeft Diana de biertjes uit onze blikjes overgegooid in de flesjes die bij het zwembad werden gekocht. We hebben hier vreselijk lol om gehad. Moest allemaal heel stiekeum .

We zijn na het zwembad gaan wandelen naar hotel Colorado Bell, een grappig hotel in de vorm van een Mississippiboot. Hennie en Mary vonden het genoeg en gingen toen terug en wij zijn langs de boulevard van de Coloradoriver en de verschillende megahotels gewandeld.

Om acht uur hadden we afgesproken voor het eten. In het hotel heerlijk t-bonesteaks gegeten voor weinig. We hebben vreslijk lol gehad om alle gasten die hier rondhobbelden, met krukken, rollators, strompelend enz. de gemiddelde leeftijd in dit hotel lag denk ik op 75 jaar(het personeel inclusief). Na het eten weer even het casino in en naar bed.

Dag 9

's Morgens om 9 uur vertrokken. We hebben nog even gezocht naar het huifkarhotel, want volgens Ton Devoet zou daar een gratis boottocht over de Coloradorivier zijn. Leuk ons wel leuk even. Maar helaas niet gevonden dus doorgereden naar Las Vegas.

Een mooie weg alweer eerst door de bergen en daarna weer het woestijngebied. We hebben een bezoek gebracht aan de Hooverdam. Dit was wederom een fantastisch gezicht. Twee jaar geleden waren we hier ook, maar toch blijft dit fascineren. De weg en de brug die naast de dam worden aangelegd begonnen ook al te vorderen. Ze waren nu bezig met het aanleggen van wegplaten over het bruggedeelte dat nu klaar was.

Na het Hooverdambezoek zijn we naar Boulder City gereden. Een erg mooi typisch Amerikaans stadje. Hier hebben we even rondgereden, koffie gedronken op een leuk terras.

Naar Amerikaans gebruik bleef de serveerster maar bijvullen. Lekker!!

Na de koffie even een Indiaans winkeltje bezocht en rondgekeken en wat leren riemen gekocht.

Doorgereden naar Vegas en eerst 'even'inkopen gedaan bij een Walmart.

Wel een stuk of 6 (spijker)broeken gekocht bij elkaar en veel leuke shirts voor ongelooflijk lage prijzen. We hebben de drankvoorraad water, cola en bier weer aangevuld en zijn na 2 uur Walmart op weg naar het Imperial Hotel, dat midden op de strip ligt.

Het inchecken duurde wel even, want het was ongelooflijk druk. (maar dat is het de hele dag door hebben we gezien)

Na het inchecken onze kamers opgezocht en even uitgerust en onze kleding uitgepakt en gesorteerd, want van al het gereis was het een zooitje geworden in de koffers.

Rond half acht zijn we naar het Bellagio gewandeld om naar de fonteinen te kijken, maar omdat het vreselijk stormde en we niet wisten hoe lang het nog zou gaan duren zijn we naar Bill's Gambling Casino gegaan en hebben hier heerlijk gegeten. We moesten hier wachten voor we konden gaan eten, maar om 10 uur was het zover.

Een lekker hamburgermenu 'Gunslinger'voor $12,99 pp met bacon en gebakken uienringen

en frietjes. Zo veel dat niemand het op kreeg.

Na het eten terug naar ons hotel en wat in het casino gespeeld met eindelijk wat winst en naar de kamers terug.

We hebben een internetaansluiting voor een week genomen en kunnen msn-nen, mail checken en het Nederlandse nieuws blijven volgen.

Dag 10

Laat opgestaan vanochtend. We hoeven niet meer te reizen, dus ..

Om half 10 gaan eten in het buffetrestaurant van ons hotel. Een heel uitgebreid buffet. Alles lekker op ons gemakje. Na het eten zijn we gaan kijken waar het zwembad is, daar willen we vanmiddag heen. Gerard en Henny zijn nog de drankvoorraad uit de auto gaan halen. Vanochtend zijn we naar het 'Venetian'gelopen. Wat een pracht hotel is dit toch. De gondeliers die al zingend door het hotel varen! Je kijkt hier echt je ogen uit. Het een is nog mooier dan het ander. We hebben hier een uur rond gelopen. Na het bezoek aan het hotel zijn Mary en Henny naar het hotel terug gegaan. Zij gingen al lekker naar het zwembad. Gerard en Diana zijn nog verder gegaan over de strip. Daar hebben we het 'treasure island en Mirage bekeken. In het mirage hebben we een heerlijk yogurtijsje gegeten. Die kon je zelf tappen. We weer eens te hebberig, en hadden een ijsje van $ 10.00. Op ons gemakje terug gewandeld naar het hotel waar we ook nog even naar het zwembad gingen. Alleen was de zon er helaas niet altijd. De temperatuur is nog steeds lekker warm rond de 25 graden. Rond half 5 zijn we ons gaan opknappen om naar de show van Big Elvis te gaan. Een geweldige zanger. Als je je ogen sluit is het of Elvis naast je staat te zingen. Uiterlijk is het wel een verschil. Maar in vergelijking met 2 Jaar geleden is ie een hoop afgevallen.

Om 8 uur hebben we een tafeltje gereserveerd in het restaurant hier. We zijn er nu toch en hebben hier gisteren heerlijk gegeten.

Voor we gaan eten gaan we nog naar het Bellagio om naar de fonteinen te kijken. Dit was wedereom schitterend om te zien. Terug in het Bill's Gambling zijn we nog even naar het casino gegaan, we moesten nog wachten op onze tafel. Nog even een dollartje in de bak doen. Vandaag hebben we voor het chinees food gekozen. En wederom weer een goede keuze. Weer heerlijk gegeten en weer veels te veel. Niemand heeft het opgegeten. Na het eten weer terug gewandeld naar het hotel. En van zelfsprekend nog een dollartje in de slotmachine doen!!! Gerard had meteen mazzel en won $ 35.00 . we hebben het gelijk uitlaten betalen. Henny en Mary bleven nog even en gingen dan naar bed. Gerard en ik zijn nog de strip op gegaan. De bedoeling van Treasure Island de show van het hotel zou heel mooi zijn. Maar we zijn daar niet aangekomen. Bij het Mirage zijn we blijven hangen. Daar zou een show van een vulkaan uitbarsting beginnen. En wat een uitbarsting was het. Geweldig. Wat je allemaal met licht en water kan doen. Het was of het een echte uitbarsting was. Na de uitbarsting zijn we terug gewandeld naar het hotel. We hebben nog bij de pianobar van het Hara's gekeken. Terug in het hotel toch nog even het geluk beproeven in het casino. Helaas . Nee, de $ 35,00 niet verloren. We gooide er maar $1,00 in. Terug op de kamer nog het Nederlandse nieuws bekeken via internet om dan lekker te gaan slapen. Morgen gaan we naar de grote shopping mall......!!!!

dimitri

we houden de site goed in de gaten hier, net alsof jullie niet weg zijn...hahaha

Diana

dat was ook de bedoeling van de site...
NMatuurlijk missen we wel de familie...maar nederland....
Alhoewel het vandaag wat minder is...het is maar 25 graden

Charell

We zijn jarloes hier! Wat leuk allemaal.. lekker shoppen kan je daar dus :D:D

Marry

Hoi Henny, Mary, Diana en Gerard,

Wat fijn dat jullie zo genieten, en wij genieten zo een klein beetje mee door de verhalen die opgeschreven worden, heerlijk lijkt me zo'n reis, geniet er maar lekker van hoor alle 4. Kijk goed rond en neem alles in je op!
Deze herinneringen pakt niemand je meer af.

"Koude"groetjes vanuit een herfstachtig Nederland,
dikke knuffel van Marry