Gerard-en-Diana-Henny en Mary in-Las-Vegas.reismee.nl

dag t de grand canyon

Dag 7

Na een onrustige nacht zijn we vroeg opgestaan.(slecht geslapen alle 4).Misschien door het reizen van gisteren. Om half 8 zaten we aan het ontbijt bij het motel. Het was eenvoudig maar wel lekker. We konden zelf wafels bakken. Verder kon je van alles pakken zoals toast en lekkere zoete broodjes. Er was ook koffie en thee. Meestal is bij een motel het ontbijt een muffin en ehhhhhhhhh een muffin. Om 8.15 uur vertrokken we naar de Grand Canyon. Het was iets meer dan een uurtje rijden. Om 9.45 uur hebben we een gratis shuttle bus gepakt. We hadden voor de langste route gekozen. Deze route is 13 kilometer lang (enkel), en gaat van het westen van Grand Canyon Village naar het westelijk gelegen Hermits Rest. De totale rit (heen en terug) duurt 90 minuten (als je nergens uitstapt). Op de heenweg stopt de bus op acht verschillende uitkijkpunten.

• Hier volgt een opsomming van de acht uitkijkpunten aan de Hermits Rest Route, en de onderlinge afstanden (te voet):
    1) 1100 meter: Trailview Overlook
    2) 1100 meter: Maricopa Point
    3) 800 meter: Powell Point
    4) 500 meter: Hopi Point
    5) 1300 meter: Mohave Point
    6) 1800 meter: The Abyss
    7) 4700 meter: Pima Point
    8) 1800 meter: Hermits Rest

Gerard en Diana zijn vanaf Powell Point tot Mohave point gaan lopen. Bij Mohave point kwamen we weer bij elkaar. Aan het eind van de route bij Hermits Point hebben we nog even een bakkie koffie gedronken. Met de shuttlebus zijn we weer naar het begin gegaan en hebben daar nog iets gegeten. Inmiddels was het rond 2 uur. Na een lekker broodje gyros zijn we in de auto gestapt en gingen weer richting Williams. Rond half 4 waren we weer bij het motel. Daar hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten met een heerlijk koud biertje. Om half 6 zijn we naar de kamer gegaan, om ff een uurtje te pitten en lekker te douchen. We hebben om half 8 weer afgesproken en gaan dan eten. Vanavond zijn we niet zo ver gegaan. Aan de overkant van ons motel zit een saloon en ziet er heel gezellig uit. Gisteren rook het daar zo lekker dat we besloten om daar te gaan eten. We hadden ons zelf beloofd, om vandaag een echte Amerikaanse hamburger te gaan eten. En die hebben we gegeten. Een heerlijke hamburgen van 250 gr.met kaas en champions ,en dat met heerlijke friet en gebakken uienringen. Natuurlijk weer een heerlijk koud biertje erbij. Onder het eten hadden we live muziek van een echt Amerikaans countryband. Gisteren hadden we ook al kennis met ze gemaakt. Vanavond kwam de drumster ook weer ff een praatje maken. Na het eten zijn we blijven hangen. En Henny had het zo naar zijn zin dat zijn neusvleugels omhoog kwamen.!!!! Toen de band stopte met spelen vonden wij het ook tijd om te gaan. Voor mijn gevoel was het al middernacht. Maar wat bleek het was pas 10 uur. Morgen gaan we weer verder. De keuze voor het plaatsje Williams is een goede keuze geweest. Ons motel lag op de historische route 66. Morgen gaan we naar Laughlin waar we weer kunnen gaan relaxen en eindelijk kunnen shoppen.

rita

hoi hoi allemaal
nou jullie maken een hoop gezellige dingen mee
en ook veel mooie momenten
heel leuk die verslagen te lezen zitten we er ook een beetje
nou tot horens en veel plezier liefs jasper en ritaxxx

Georgette

hoi hoi,
Dat klinkt allemaal erg leuk wat jullie ondernemen.
Lees het met veel plezier.
Genieten maar!!
groetjes Georgette

romijnsenalie@hotmail.com

Hoi een deel van jullie foto´s gezien vanuit Madrid. Ziet er weer goed uit bij jullie. Wij hebben het ook goed met veel spaanse tapas enz. Groetjes Arie en Alie

Dimitri

het lijkt wel op werken, je zou van zo'n reis nog moe worden....hahaha

veel plezier!

Groeten Lemansies

maus

hey ik lees de leuke verhalen
goed o te lezen dat het zo leuk is hier ook alles goed
en tot zondag .. gr maus

Diana

lieve maus we komen maandag weer thuis..
zondag vertrekken we