Gerard-en-Diana-Henny en Mary in-Las-Vegas.reismee.nl

Dag 6

Dag 6

Vanmorgen heerlijk ontbeten, nadat we vroeg uit de veren waren. We hebben allemaal lekker geslapen. En na het ontbijt hebben we afgerekend met Dail en zijn we om kwart voor 10 vertrokken richting Williams via Flagstaff. Een trip van ongeveer 275 km.

Het was een schitterende tocht langs heel verschillende landschappen in een vrijwel onbewoond gebied. Onderweg reden we langs de huizen waar de indianen wonen. Meestal bouwval en erg armoedig en vooral heel afgelegen.

Onderweg hoog in de bergen iets leuks gekocht voor Jose en Charell bij de indianen.

Bij Flagstaff kwamen we bij een bosgebied en we3rden we langs de snelweg gewaarschuwd voor bosbranden die op dat moment woeden. We hebben echt langs de weg de vlammen gezoen en het nasmeulende en narokende bos. Iets hoger in de bergen was het nog volop aan het branden. Diana heeft er foto's en film van gemaakt.

In Flagstaff zijn we even de snelweg afgegaan om een deel van route 66 te rijden. Het was hier erg druk en weinig indrukwekkend. Jammer, maar we wilden dit niet missen, omdat we niet precies wisten wat we konden verwachten.

Om 14.15 kwamen we in Williams aan bij Econolodge. We troffen en leuk motel, mooie kamers alweer, in een erg leuk stadje. Het motel ligt aan de route 66. Een erg leuk stukje met leuke shops, saloon, jaren 60 restaurant etc.

En we treffen het, want morgen, zaterdag 8 mei en zondag zijn hier Railroadfeesten.

We zijn lekker een stukje over route66 gaan wandelen langs de leuke winkeltjes en restaurantjes. Een leuk tentje die we via internet al hadden gevonden, was een echt uit de film jaren 60 restaurant/ijs/souvenier shop. Hier hebben we een heerlijk ijsje gegeten. Gerard kwam echter ook nog met een leren route66 jas naar buiten. Een duur ijsje!!!

Na nog even een stukje gewandeld hebben zijn we naar 'Rod's steakhouse' gegaan. Ook dit restaurant hadden we via internet gevonden. En ook dit keer hebben we heerlijk gegeten. Alleen de temperatuur was behoorlijk hoog. Zo hoog dat Diana er beroerd van werd. Mary en Diana hebben de rekening niet afgewacht. Zij gingen alvast naar buiten. Nu liggen we even bij te komen op de kamer van het motel. Dit ligt trouwens direct aan de overkant van het restaurant. Een metertje of 30. Gerard is op dit moment de internet aansluiting van Mary en Henny aan het regelen. We bekijken zo nog even of we nog weggaan. Aan de overkant van het motel is een saloon waar live muziek is. Een country band. We hebben ze vanmiddag al zien spelen toen we een biertje gingen drinken. Hoe de rest van de avond is verlopen horen jullie later nog.

Charell

Heeee wat leuk.. echte indianen met veren??

Het ijsje verhaal komt vaker boor he.. net als bij een tuincentra bloemen kopen!? Kijk waar je dan weer mee thuis.komt hihi..

Nou het is weer rond 7-en hier.. kan in de nacht niet slapen meer hihi... heeeeeeel veel plezier en op na het volgende verhaaltje :)

Xxxxxx